fredag, juni 10, 2011

Blommor i trädgården

Efter lite rundvandring i trädgården mellan regnskurarna så ser jag att det är hög tid att gallra bland blommor som breder ut sig o tar för mycket plats, jag har en "jord-slagar-kulle" som blev till vid våran bergsknalle för några år sedan när vi grävde på tomten...den fungerar nu som "extra-mamma" till plantor som jag tycker är synd att slänga (har ruskigt svårt att bara kasta växter) men det börjar bli ont om plats även där
Fotade Rhododendron, Bondpionen o Blåklint m.m. igår och hoppas dom blommar riktigt länge nu...jag älskar pioner o rosor...det är verkligen ståtliga blommor
Denna Rhododendron har sååå läcker blomma



Dessa har jag glömt namnet på, satte små lökar förra året o nu blommar dom så fint

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar trätunna du har, den ser gammal ut?
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, den har nog några år på nacken, får se hur länge den håller ihop.
    Fick den av bekanta för några år sedan o tycker den passar ihop med gärdesgården
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera