onsdag, augusti 24, 2011

Hemmagjord Äppeldricka


Nu är äppledrickan klar, den har stått kallt i 3 dagar o nu var det dags att sila o tillsätta socker...men tur att jag inte tog i så mycket socker som står i receptet ( ska skriva dit det ) som finns här på min blogg, Transparent Blanch är ju ganska söta äpple i sig så socker mängden var inte ett kilo ens på dubbel sats. Är det någon som gör efter "mitt" recept så prova er fram hur söt ni vill ha saften.
Den är läskande god o så otroligt lätt att göra, jag fick tag på tre gamla flaskor o tänkte att man då kan severa direkt ur dom på bordet.

2 kommentarer:

  1. Saft har jag gjort , men aldrig äppledricka... kanske dax att testa, låter gott...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Den blev supergod! Jättelätt att göra då man inte ens behöver röra under de 3 dagar som den står o drar ur äpplena...väl värd att testa

    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera