lördag, augusti 13, 2011

Småpyssel i trädgården


Idag har det blivit lite småpyssel i trädgården o veckorengörning av vattenhoar hos höns o fasaner, på tal om höns så löste sig mysteriet varför luckan in till hönshuset hos Silkeshönsen varit stäng två dagar i rad nu...det sitter en hake så den blåser ju inte igen av sig själv.
Dom hoppar upp på luckan o då släpper haken vilket resulterat i att dom låst ute sig själva o därför sovit ute dessa nätter...vem har sagt att höns är smarta??? Nu blir det förstärkning av haken
Jag har flyttat om på lite smågrejer ute o hittat nya platser men tycker inte det blir som bilden man har framför sig o så bär man runt, ställer ner o flyttar igen går en bit ifrån för att konstatera om det är så jag tänkt..ja, det går ju fördriva tiden i alla fall, hi,hi....rensat i trädgårdslandet + rabatter o sen fick vi passa på att grilla medans vädret är fint.

När jag var o rensade vid Tigerliljorna så gjorde jag samma misstag igen o kom i beröring med själva blomman o det blir som ett fint pulver i orange som färgade ena armen + mitt vita linne (svårt att tvätta bort)

Nu har jag målat lampfoten svart o det blev riktigt bra, blev två omgångar med färg...återstår att hitta en lampskärm som passar

Den här lilla träcykeln har min "gubbe" gjort, han har snidat mycket grejer i trä genom åren o det är kul då det inte finns mer än just ett exemplar av sakerna


2 kommentarer:

  1. Undrar om man kan använda det oranga pulvret till att färga med, det är ju ganska starkt.
    Lampfoten blev jättesnygg och för att inte tala om den lilla träcykeln... jättesöt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, man kanske skulle testa o se om det går att färga med...det gick inte bara tvätta mitt linne i tvättmaskinen o få bort det.
    Nu måste jag hitta en skärm till lampan eller så får jag försöka se om jag kan sy en själv

    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera