torsdag, oktober 11, 2012

Ännu en frostig morgon

Hua, termometern visade nästan -5 o bilen var igenfrusen på morgonen, gräsmattan var vit av frost o det var vackert med solen som började komma upp.....
 Läste att 13 bilar åkte av vägen i går morse runt om i länet o det verkar som första halkan är lika överrumplande varje år.
På väg in till staden började solen höja sig i horisonten o på sina ställen var det tjock morgondimma som kan ge förrädisk svartis så det var ingen som hade gasen i botten som tur var.

Det blev en solig o fin dag så jag passade på att gräva upp en stor planta o delade den i två o placerade om i rabatten lite samtidigt..."gubben" tömde vattenslangarna både i o utanför växthuset så de inte fryser sönder i vinter
Har nu burit in det mesta av trädgårdstroll, betongfat m.m. som får stå i växthuset tills våren kommer men de här små betongrosorna får ligga kvar i gruset under ett bord

Alla knep är bra utom de dåliga så det gäller att hitta alla tänkbara ställen att övervintra min pelargoner på o i farstuns alla vrår är det fullt med krukor men en Australe får hänga på dörren i en korg som förra hösten


Nu ska jag förhandla med lilla Tilda om vems den här tv-fåtöljen egentligen är o jag skulle bli mäkta förvånad om damen brydde sig det allra minsta... saken är den att på motsatta sidan  har hon en likadan fåtölj så varför "knycka" min hela tiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar