onsdag, mars 27, 2013

Vårsolen har gassat hela dagen





Med en kopp kaffe så har vedförrådet blivit en favoritplats att sitta på o njuta av solen..kanske inte skönaste sittplatsen bland knöliga vedträd men det är lä o varmt, hmmm...det får nog bli ett par stolar där i morgon innan påskvädret drar hit med mer snö
Snart kan man ta fram trädgårdsmöblerna o tänk vad härligt att kunna ta med sig morgonkaffet ut o vakna till i friska luften med fågelkvitter...det är pricken över i:et


Idag har jag passat telefonen hela dagen då mammas läkare från Sahlgrenska skulle ringa men det hände inget (mamma har tappat rösten o får på sin höjd fram viskningar o så har det varit i ca. en månad nu o då får jag bli medlare åt henne)

Som tur är kan jag ta telefonen med mig ut men inte för långt från huset förståss..mobiltelefon är ju perfekt om det finns täckning o det gör det knappt här mer än på vissa fläckar
Det blev i alla fall bra tillfälle till att baka lite

Gjorde banan-muffins med chokladploppar i som blev saftiga o goda...sen kan man göra dom extra mumsiga med en god topping men nu var det lättast att frysa dom som de är
Skulle behöva investera i en muffinsplåt till för här fick några vänta tills jag tömt en plåt, en stor till får det bli


  Sen blev det en sats med strassburgare..de är en av Jonathans (barnbarn) favoritkakor

Mina pelargonsticklingar växer o likaså måste jag snart plantera om purpurvindan..tomatplantorna börjar sträcka sig på höjden o nästa månad ska jag fröså växthus-gurkan


Det blev 5 st duschar av Bonnie´s bakdel igår innan vi kunde hoppa i säng men idag verkar det ha lugnat sig som skönt är o hos dottern mår Molly bra efter omständigheterna...så nu vill vi inte ha mer strapatser med vovvar på ett tag

Ha det bäst o i morgon hoppas vi på mera sol o en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar