lördag, mars 01, 2014

Lördag hela dagen...

Gråmulen lördag o då passar jag på att umgås med dammsugaren en stund...ja, vi umgås flitigt nu när både Bonnie o lilla Tilda fäller päls. Borstar dom ute i omgångar o nu har jag en hel kasse full med mjukt hundhår..tänk om jag kunnat spinna o sen sticka en Bonnie/Tilda-tröja...nä, det räcker med att jaga dessa hår överallt

Igår var vi o firade lilleman Kevin som fyllt 5 år, nu är det bara Star Wars-grejer som gäller, så gissa om det var en mumsigt god Star Wars-tårta med fem ljus i...till o med muffinsformarna var i samma tema.


Härom dagen hittade jag en gammal träbarnstol på ett loppis, den ska jag hysa in i växthuset sen med en blomma på...den ska få vara i sitt orginalskick med lite avflagnad målarfärg


I morgon ska jag kratta till i en del rabatter där hönsen varit o sprätt ut jord åt alla håll....deras utevistelser får bli på andra sidan gärdesgårdsstaketet framöver annars är nog risken att en o annan växt stryker med.


Härligt med alla tuvor av vitsippor i trädgården

Ha en bra o skön lördagskväll !

2 kommentarer:

  1. Mysigt med födelsedagar, speciellt barnbarnens. Visst är det underbart med alla växter som kommer upp.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, det är mysigt att fira födelsedagar men hjälp vad fort åren går...idag har det snöat hos oss fast jag hann räfsa lite i trädgården där hönsen sprättat runt innan snöflingorna började dala. Det är mycket blomknoppar i rabatterna som tittar upp..härligt för snart är det vår
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera