måndag, januari 04, 2016

God fortsättning på nya året!

Ja, då var det ett nytt år o med det kommer nya möjligheter o utmaningar..snart är det ju dags att frö-så tomater m.m. o dagarna blir ljusare o ljusare så det går ju mot rätt årstid.

När jag var ute på min vanliga runda hos hönorna så hördes ett fasligt liv uppe på himlen o med kameran i fickan var det snabbt upp med den o jag hann få en bild av ett långt streck med sångsvanar...va? de brukar man väl inte se så här i januari



På tal om höns så såg jag den optimala hoodtröjan idag...en sådan skulle jag ha

men jag har garderat mig med några andra fluffiga tröjor/jackor som blir perfekta nu i kylan o sen till våren att ha ute vid trädgårdsarbete m.m.
Varma o sköna var de o lite chock-rosa blev bra till allt grått, hi,hi....blir inte svårt att hitta mig i trädgården med den på



På nyår fyllde Bonnie 10 år...oj, vad tiden går o jag har kikat på lite bilder bl.a. på hennes valpar o undrar hur de har det idag...det var en rolig tid med busiga små godingar

 Bonnie
här är valparna från 2:a o sista kullen.. de heter inte samma idag (kanske någon men de flesta har fått nya namn av sin ägare)
här är gänget 6 v. gamla
Det var en intensiv tid o fullt med bus o de hade världens bästa lilla dagmamma, Tilda, så fort hon fick en chans o de fick hon ofta då Bonnie ville vila från småtrollen emellanåt..då var Tilda där o passade de små

 En snöig trädgårdsbild får avsluta o så önskar jag trevlig Trettonhelg till er!




2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder på de små söta valparna, tiden går fort alldeles för fort. Men det är klart, då blir det snart vår... härligt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, de är hur underbara som helst o det är roligt att kika på gamla bilder o filmklipp från att de var så små...tiden går som sagt i en rasande takt o rätt som det är så är vi i trädgården igen o grejar med våra växter, klipper gräset
    m.m. Ha en bra helg o hoppas det inte snöar för mycket!
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera