lördag, januari 23, 2016

Tänder ljus för min syster o tar fram alla fina minnen

Idag är det årsdagen då min lillasyster lämnade denna världen...en bilolycka i ett vintrigt väglag där de skulle iväg på praktik...på några sekunder förändrades allt o tiden läker sår säger man men det är nog snarare så att man lär sig leva med det o det får göra ont för saknaden finns där hela tiden, tänder  ljus o hoppas du ser det i din himmel min fina syster


Dessa vinterdagar liknar sagolandskap o när dessutom solen tittat fram blir det extra vackert o idag var det lagom kallt med bara ett par minusgrader


Mitt lilla "trädass" kämpar på i snön fast någon liten limmad sak har lossnat o ligger gömd under snötäcket...det som göms i snö kommer upp i tö..

Jag håller på att stöka med min syhörna o har snart sytt på varenda tygbit i huset, hi,hi...ett par olika flaggvimplar o en tygkorg är några saker som blivit gjorda

 Syhörna under uppbyggnad, nu tar man vad man haver så länge o sen kan jag modifiera allt eftersom

Sköt om er o ha en fin lördagskväll!


2 kommentarer:

  1. Förstår hur du har det, tiden läker men minnena finns kvar. Min syster gick bort för många år sedan, varken hon eller jag var gamla då. Mina tankar går till henne väldigt ofta.
    Mysigt syrum du kommer att få, blir perfekt. Vilket sött litet dass du har gjort, funderar på om jag inte skall låna den iden.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, då vet du hur det känns. Tiden lindrar men det finns hela tiden en saknad.
    Det blev bra arbetsyta vid sybordet sen får jag väl försöka "mysa" till det lite men nu är det bara kul att kunna sy igen när andan faller på.
    Får hålla koll om du kommer få någon liten dörr i något träd i trädgården till sommaren..roligt med olika idéer
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera