lördag, mars 11, 2017

Grillväder minsann

Vad gör väl det att snön ligger lite här o var i trädgården när solen gassar från en blå himmel...förmiddagskaffet kunde vi avnjuta vid snickebóväggen. Trots förkylning med snuva så kände jag mig piggare i det sköna vädret

Lite senare på dagen åkte grillen fram o potatissalladen var gjord...så nu åkte sekatören ner i fickan medans "gubben" barbequeade,  det stod en hel del gamla tråkiga blomstänglar kvar o nu har de gjort sitt så komposten fick mer att ta hand om




Jag hade sällskap av mina Appenzeller-hönor o tupp när jag grejade i trädgården, de vill gärna vara med o är väldigt sällskapliga av sig...här kikar tuppen fram bakom idegransbusken

Vi spände ju ståltråd i 4 rader mellan stolparna vid grönsakslandet då vi inte är klara med inhägnaden som ska hålla rådjuren borta o nu har något djur i alla fall tryckt sig in där så jag ser fram emot att få upp de reglar som ska vara där
Längtar efter att kunna börja odla o greja i växthuset, nu står frö-sådderna inne o väntar på våren


Dammen är fortfarande klädd i vinterskrud men om någon månad kan nog lusthuset m.m. flytta ut på ön igen

I morgon ska vi åka o hämta mina bokade små kycklingar, en ny ras som jag inte haft innan..Bielefelder o som vuxna ser de ut så här, en tålig o bra o lugn ras som lägger stora bruna ägg
Ska bli spännande men då de inte ens är en vecka gamla så får de bo inne med värmelampa ett tag, sen kan de bo i kyckling-voljären för där har de också värmelampa 

Ha en skön o fortsatt fin helg!

2 kommentarer:

  1. Nu börjas det, allt trädgårdsarbete och gott att grilla. Härligt med lite sällskap i trädgårdslandet.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, det är härligt att snart få börja påta i trädgården. Hämtade fyra små dunbollar idag så nu får jag mer sällskap på täppan
    Ha det så gott!
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera