söndag, april 16, 2017

Påskdagen blev vi ägare till Persikoträd

God fortsättning på Påskhelgen!

Lilla Leja (barnbarn) på påsk-promenad med Bonnie...ingen värmebölja ute så det var vinterkläder som gällde
Inne i köket var det sen dags att ta en provtur på "Hoppla Silver" o jag var stalldrängen som hjälpte dem upp på hästryggen o såg till så ingen skenade över köksgolvet....

Leja ska här visa var Bonnie kan äta...tror nog det blir en perfekt hundvakt av den lilla damen


Efter en trevlig påskafton med barn o barnbarn tog jag o "gubben" en sväng till grannstaden, han har inte varit ute bland civilisationen på en vecka då ryggen strejkade men nu börjar han bli mobil igen som skönt är
Vi fyndade ett plommonträd (Opal) o ett persikoträd, båda blir en utmaning då de egentligen ska växa i lägre zon-klimat än här...får se hur de klarar sig
Plommonträdet har jag planterat utanför växthuset där det är sol hela dagen o persikoträdet ska få en väl skyddad plats på gaveln vid växthuset med en inglasad vägg bakom sig eller stå i en stor kruka, har inte bestämt mig än...får dokumentera det sen
Persikoträdet är översållat med blommor o de får ju inte frysa nu så jag har ställt in det i växthuset o väntar tills det blir varmare väder

Ha en skön o trevlig Påskdags-kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar