söndag, januari 30, 2011

Nyinköpta frö


Idag har vi inhandlat lite frö som jag ska börja förkultivera o det tuffa är ju att hitta plats till allt, har fått tag på lite udda också som man inte hittar i vanliga butiker bl.a. en rosa Kinesisk Riddarsporre (perenn) som heter "Summer morning" o så en vinröd variant "Pagan purples" m.m. Hoppas jag ska lyckas med dessa nu..blir spännade att se vad som kommer upp
Dom på bilden är köpta på blomsterhandelsaffär o de lite udda kommer med posten i början av veckan
Sen har vi lite idéer om att göra en del trädgård-dekor av olika slag i vår o så är jag i akut behov av att hitta fruar till mina röda guldfasan-killar som blivit änkemän i vinter, jättekonstigt att komma ut till voljären o se båda mina fasanhönor döda..de låg brevid varandra helt utsträckta o inga fjädrar omkring som tydde på strid eller flykt o inga hål i nät..hade det varit sjukdom så undrar jag varför hanarna klarat sig.
Hur som helst så verkar det knepigt att hitta några hönor på behörigt bil-avstånd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar