onsdag, juni 01, 2011

Planterat ut lite växter

Idag har jag skakat runt ett par timmar på åkgräsklipparen o när jag kom vid syrenerna doftade det helt sanslöst gott o där skulle ju helt klart varit en syrenberså som det ofta fanns förr vid såna här torp o stugor...sen planterade jag ut lite blommor i urnor o amplar tills jorden tog slut..det är så typiskt att jag glömde ta med några säckar från stan..jaha fortsättning följer heter det ju o så får det bli

inte bästa bilden förstås o ibland blir bilder inte rättvisa med verkligheten heller eller så förskönar dom..kanske det som är lite magiskt



"Gubben" har svetsat en fin blomspaljedekor ikväll som jag var tvungen att fota, den är inte klar för det ska dit ett armeringsjärn som det hela ska sitta på..blev störtförälskad i den o det kommer nog fler i olika former skulle jag tro
den är gjord i plattjärn

Lite bilder på o runt dammen då svärdsliljorna börjar blomma nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar