måndag, oktober 10, 2011

Raindrops keep falling


Idag var det en sväng till blomsterhandeln, behövde ett par silverek-plantor att fylla ut med i fönsterlådorna på framsidan av huset...50% o 70% rea på massa fina växter som rosor, klematis,buskar m.m. men jag fick medalj som bara kom ut från kassan med mina silverek, det var en ansträngning i klass med att bestiga Mount Everest ska jag lova...älskar att gå o kika på växter
Jag är på jakt efter en klematis, Nelly Moser men den hade dom tyvärr inte..den är så vacker med sina stora blommor o den blir lite högre än de flesta andra klematis

Regnet öste ner när vi kom hem så blev det bullbak då det inte var något uteväder o det är inte så tokigt med nybakade kanelbullar till kaffet, sen är det bra att ha lite fikabröd i frysen ifall det kommer kaffe-gäster

Igår kväll hämtade jag mitt barnbarn Caroline som varit med kompisar o ätit pizza på kvällen, pratade med dottern på telefon innan o då berättade hon att när hon körde in tjejerna till Pizzerian så säger Caroline:
-Jag ska bara ha mormor o morfars hus när jag blir ca. 18 år!
Men tänk om inte mormor o morfar tänkt sälja huset då svarar dottern.
- Jag sätter in dom på ålderdomshem!
Ja, sen när jag hämtade Carro o hennes kompis säger jag i bilen till henne: -Jasså du tänker köpa hus om några år??? "fniss"
-Va? har mamma skvallrat "fniss" Ja nu lindas det in lite finare o då kan jag o morfar få bo kvar med henne här om vi vill bli gråhåriga på en dag.

Sen pratade vi hur det var när jag var ung o i hennes ålder för 40 år sedan: Bl.a. telefonen var i svart bakelit o telefonluren vägde nog ett 1/2 kg o alltså ingen liten mobiltel. i fickan, ingen dator på skrivbordet bara en dagbok o.s.v..........
Skulle man någonstans med kompisar så var det sällan någon skjutsade utan det var cykel eller gå som gällde m.m. o då säger Carro att det är lite modernare tider nu o sen säger hon att denna tiden kallas nog för "bortskämd-tiden"

Vad roligt det är att sitta o småprata o höra tonåringars värderingar m.m. o jag tror att det var både bra o dåligt på "min" tid precis som det är idag med för o nackdelar.
Skönt att dom träffas o har lite kul ihop kompisarna så det inte bara blir Facebook-vänner som "ses" via nätet.

En bekant berättade härom dagen när vi pratades vid på tel. o kom in på datorer att en av jobbarkompisarna är helt fixerad vid att ständigt vara uppkopplad till Facebook för att uppdatera vad vänner o bekanta gör.....då är det inga tonåringar vi pratar om.
Ja det finns alla varianter o tur att inte alla är lika för det skulle verkligen bli tråkigt

Ha en bra måndagkväll!

2 kommentarer:

  1. När vår äldste son var liten, frågade han... var skall ni bo när jag blir stor... de är väl underbara.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ha,ha....ja, vad härliga dom är!

    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera