måndag, december 12, 2011

Julbord på Omberg

Igår var det julbord på Ombergs Turisthotell, maten var suveränt god o smakade verkligen hemlagat..jag skulle inte gråta om jag hade ägt det stället, då säger Linda´s (min bonusdotter) svärfar att det skulle du när det är dags för att måla om alla fönster, hi,hi...........det ligger sanslöst vackert vid Ombergs fot, baksidan ramas in av bokskogen o utsikten från framsidan är magnifik. Jag hade till mitt stora förtret glömt kameran hemma så bilden är från deras hemsida
Tänk att ha ett sånt här hus med jättebalkonger o massa rum...ja, kanske skulle det bli lite ödsligt med bara jag o "gubben" o kanske skulle man inte sitta o vänta på elräkningen precis...men vilken dröm att kunna bjuda hela släkten + bekanta på middag (utan att det blir trångt) i salongen o övernattning lär inte bli några problem m.m. kul att få drömma o fantisera lite..då skulle butlern komma o knacka lite försiktigt på sovrumsdörren på morgonen o tala om att frukosten serveras i lilla salongen...

Tillbaka till verkligheten:
Sen igår kväll kom Caroline (barnbarn) o vi mumsade i oss en lussekatt o satt o småpratade, så gjorde vi några ljusdekorer som var lite knepigare att få bra på vanliga smala ljus men Carro designade nåt ljus med namn på alla hemma i deras hus.
Sen kom mamma Heléne o brorsan Jonathan som varit o tränat Jiu Jitsu, lagom till vi skulle äta lite våfflor med grädde o sylt, trodde inte jag skulle bli hungrig förrän nästa vecka med all god julmat men ett par våfflor slank  i alla fall ner


Hade vi nu haft det stora fina hotellet så skulle säkert någon fåtölj o soffa vara ledig i nåt utav alla rummen när man vill slå sig ner, men här är det två som tror att dom äger soffan o fåtöljerna i tv-rummet...
lilla
Tilda har fått egna kuddar i egen fåtölj men mattes plats är tydligen bäst o där ska hon knöla till min kuddar så att dom liknar russin..Bonnie breder ut sig i soffan o ingen av dom lämnar sina platser frivilligt


o dom är absolut inte alls bortskämda, hi,hi.............

De två små halmbockarna får stå vid spismuren o vakta cykeln i jul, jag skulle gå ut nu ikväll o hänga ett halmhjärta på växthusdörren o var så säker på att jag hade en krok där men icke o typiskt för att vara mig så gör jag inte detta i dagsljus utan pölsar ut i snön o mörkret med halmhjärtat på armen (det är jag i ett nötskal)


Glasvasen med ljusslingan som stod i trappan fick flytta till hallfönstret idag då den ljusstaken brände sina lampor hela tiden

Ha en bra måndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Tänk om man hade ett så stort hus... nej förresten, det duger det jag har, tänk att städa allt.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad man kunde göra...hobbierum, vävrum m.m. men då skulle man aldrig ha tid att greja med sånt utan det hade gått åt till att städa dagarna i ända
    Man får nog vara glad att man har sitt kryp-in men drömma kan man ju göra

    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera