tisdag, januari 17, 2012

Gamla anor o letande

Att släktforska är roligt men tidsödande...man kör fast o hittar inte vidare m.m. men jag är i alla fall i mitten på 1700-talet av en del släktingar
Jag har det som en liten extra-hobbie o är alltså amatör o har än så länge hittat mina fakta via internet. Ibland ligger det på is o sen kommer lusten att jaga vidare bland ättlingarna....ska leta lite bland fler gamla bilder när jag åker till mamma nästa gång, roligt att ha med foto också

 Här i Göteborg på (Sahlgrenska) är mamma född, på den tiden kallades det Barnbördshus

Så här ser det ut numera!


Sen träffar hon pappa som är norrlänning i mitten på 50-talet.... o.s.v.... så man är en liten mix av norr o götet

Nu ska jag leta i min garnkorg för det är smått panik när jag inte har någon stickning på gång, några alster har det blivit o som vanligt torgvantar både till dam o herr.
Får nog bli en vända till garnaffären i morgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar