onsdag, mars 28, 2012

En trädgårdsdag

Idag har det varit trädgårds-göra hela dagen nästan o det har varit sommarvärme i luften..härligt.
Jag har inte kunnat göra några tunga grejer utan rensat upp i rabatterna o tagit bort gamla torra blomstänglar o löv utom runt rosorna där det får ligga kvar lite än som skydd för vårsolen o nattfrost.

Påskliljorna blommar så fint i krukan vid altanen, de som planterades i zinkbaljan är det bara knopp på än så länge o sen ska det dit lite påskdekor så moss-bollarna ska bort


Helt överlycklig att vi hittade denna gjutjärnsgrupp idag precis en sån som jag tänkt mig, denna ska stå ute vid växthuset när vi lagt stenplattorna så blir det en liten oas precis vid sidan om ingången där man kan slå sig ner med kaffekoppen...ska se om jag hittar några snygga små dynor till stolarna annars blir det till att sy...
(de väger sina kilo men det är inte meningen att man släpa runt på dom i trädgården om man inte vill ha extra motion)


Jag hade sparat några stora plåtburkar som kunde vara bra att ha ifall man kom på någon bra idé o nu när jag kikade runt på "nätet" bl.a. Style Room o såg denna enkla men fina blom-ampel o frågar "gubben" om han vet var plåtburkarna tagit vägen  - jajamänsan dom har herrn kört till soptippen med när han ändå hade annat som skulle slängas..typiskt när jag nu skulle ha dom o såg framför mig att det kunde vara snyggt med  hängväxter i såna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar