fredag, augusti 16, 2013

Augusti med bär o grönsaker...


Idag har det varit lite uppehållsväder för nu börjar pelargonerna tröttna på regnet..ja, jag också för den delen.
Men mellan skurarna har jag hoppat (hoppat o hoppat var väl att ta i, hi,hi..) över staketet o ut på gamla kalhygget där det är massor av hallon som sen blivit god hallonsaft o även en hallonkaka i långpannan av samma recept som kärleksmums men utan choklad i smeten

 
Här växer min klängpelargon Ginger

Igår var det dags för den årliga kollen av sköldkörteln, ultraljudet visade att den inte växt mer än sist  men det fanns en liten cysta o oregelbunden form på vä. sida som dom ville ha ett prov från så det blev ett stick i halsen (biopsi) samtidigt med ultraljudet...inte skönaste stället att bli stucken på men det gick bra, lite ont efteråt denna gången o hes men idag är det borta o nu är det bara att vänta på svar om ca. 3 v.
Hoppade in till dotterns jobb efter o tröstade mig med en kopp kaffe där innan jag åkte hem


Nu skördas det gurka o tomater på löpande band, det växer så det knakar i växthuset...får ta kameran med dit i morgon. Av mina odlingar så är jag nog gladast över att sparrispotatisen blev så fin o det är jättemånga under varje blast o idag var permiär-smakandet av dom o det smakade garanterat mera

Koi-yngeln  har fått flytta in då det är så nattkallt o simmar nu omkring i en balja i tvättstugan o de små liven växer sakta men säkert...ska bli spännande o se om det är några ute i dammarna sen, någon liten såg vi simmade i lilla dammen



Plockade de sista svarta vinbären ikväll o det blev en liten burk med gelé som mamma ska få sen...det o lite blåbär från småländska skogarna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar