söndag, maj 11, 2014

Koi i dammen o annat pyssel

 Idag har jag satt ut ett par tomatplantor i växthuset, passade på att greja där när regnet strilade ner... Jag har målat den vita trähyllan o lådorna så nu är det bara blommor o örter m.m. som saknas




I förrgår fick koién komma ut i dammen o nu är det bara 4 st som går kvar i inomhus-akvariet för att ev. se om det kan bli en lek då två av honorna är romfyllda, "gubben" spånar efter ett bra lek-kar att ha utomhus, har även några honor i dammen som är runda om magen






I förrgår gjorde vi några betongkrukor som jag väntar på ska torka, det var gamla virkade dukar som fick bli test-offer...får ta bilder sen när de går att vända på dom. Inte var dag man doppar dukar o blötlägger i betong men roligt var det o spännande att se om de håller


Nu önskar jag en fortsatt skön söndagskväll!



2 kommentarer:

  1. Så mycket du har hunnit med och mysigt när koien simmar i dammen.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, det är något visst när koien simmar omkring o kommer fram till kanten för att tigga mat o gärna smaka lite på fingret också.
    Mina betongkrukor härdar väldigt långsamt i det här vädret o jag kände på dom idag o kanske skulle det vara mer betong på dom då de känns för mjuka..undra om det går att doppa dom en omgång till?
    Önskar en bra vecka till dig också
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera