onsdag, december 10, 2014

Lussekatter o julbestyr



Nu börjar det närma sig jul o igår hittade tomtarna fram ur vråna + andra julsaker o idag införskaffades ny julgransbelysning med led-lampor så om några dagar ska jag locka hit mitt barnbarn Carro för att hjälpa mig klä granen, hon brukar klä granen med mig så "same presidier every year".
Jullådan var nästan lika full med saker när jag väl var klar, fattar inte hur det kan bli så mycket tomtar o tingel-tangel, hi,hi.........men allt behöver ju inte vara framme som tur är. Detta till trots så hittade jag en julkruka (i zink så klart) på u-butik som vi hoppade in på tidigare ikväll o den "måste" jag givetvis ha till att ställa på spishyllan, likaså ett vitt trähjärta att hänga på ytterdörren + ett par bra böcker

 det fick bli lite julmat till småfåglarna också, ska hänga ut frö-hjärtat i "restaurangen" i morgon när det är ljust ute så man ser
Första lusse-baket blev idag o lussekatterna blir goda o porösa med kesella i degen
Idag blev vi utan telefon då Telia tydligen fått problem med attacker från någon som vill sabotera...allt som hörs är ett brus i telefonen...vi är ganska härdade med teleavbrott o trodde först att det var för vädrets makter som det börjat krångla men här har det bara snöat lite o inga hårda vindar än i alla fall. Lite avskärmad blir man då mobiltäckningen är så dålig här.
Hoppas på kontakt med omvärlden i morgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar