torsdag, mars 05, 2015

Nya Zink-fynd

Oj, vad dagarna stuckit iväg....jag har hunnit vara hos mamma några dagar o följt med henne till Sahlgrenska på sin årskontroll som visade bara bra värden (hon op. bort sköldkörteln där hon hade elakartad cancer för 4 år sedan), vi landade i entrén som två dränkta katter..jag var lika blöt som om jag klivit rakt ur duschen
När vi kom till Göteborg började snöyran med stora blöta flingor o så blåste det kopiöst...med motvind från parkeringen o flera centimeter med snöslask var det kört för mina kängor o ingen luva att dra upp på min jacka..blött, blött o ändå blötare

Jag skulle kanske också kolla upp mig för jag har nog fått "zink-feber", hi,hi...första jag sprang på idag när vi skulle köpa hönsfoder var zinkkruka o kanna m.m. o vad händer..det gick inte bara gå förbi utan att lägga ett par i vagnen


Efter att ha lapat lite eftermiddags-sol o fyllt på i fodertunnan till hönsen så passade jag på att laga trollmor som hade vält omkull på bron vid lilla dammen i höstas o slagit av kott-hatten + ett par småbitar...nu står hon limmad o klar för att möta en ny säsong i trädgården när vintern är över o det är den snart

Kanske skulle det vara idé att åka till stranden o leta efter driv-ved o göra en sådan här skylt


Funderar på ett hönshus som skulle kunna stå mot våran lilla bergknalle o härom dagen såg jag att en väninna lagt ut lite bilder på olika modeller o den här var bara så mysig, hönsen kan ju inte annat än trivas i en sådan stuga


Ha en skön o fin torsdagskväll!

2 kommentarer:

  1. Här är det också zinkfeber, går ej att bota... bara att handla.
    Vilken underbar liten stuga till hönsen, där skulle de nog trivas.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Är alltså inte ensam om "zink-febern" (skönt att veta) o jag följer gärna ditt råd...hittar man zinkprylar så är det bara att handla, hi,hi...
    Ja, jag tror hönorna skulle vilja ha ett sånt hus så nu är det bara att lämna över ritningarna till "gubben" o sätta på honom snickarbältet
    Ha en bra o fin vecka!
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera