fredag, maj 22, 2015

Plantsabbotören Tilda


Idag blev det införskaffning av gurkplantor då lilla loppan Tilda "råkade" välta mina hemodlade plantor så dom blev totalförstörda...jord o avbrutna stjälkar låg på golvet o matte hade en o annan ramsa tyst i huvudet
Köpte två olika sorter som nu är planterade i växthuset

(fjäskar lite för husse i soffan då matte mumlar massa konstiga saker om några gurkor)

Nu trotsar jag vårkylan o har satt ut en hel del av mina växter i växthuset...en Ananas-salvia o en Physalis hamnade i korgen idag också



Physalis (Kapkrusbär)
Nästa investering kring växthuset är en droppslang som kopplas till 2 stora regnvattentunnor som står utanför för idag såg jag hur länge man får stå med vattenslangen o vattna innan det kryper ner i jorden
Drömmen om ett utekök finns där i bakhuvudet o det är kul att kika runt på alla fina modeller o här hittade jag en variant som tilltalade
Trodde förra året skulle vara den sista för den gamla stubben i rabatten men det ser ut att bli en sommar till o nu börjar den grönska


Rhododendronbuskarna på var sida om farstun på framsidan av huset blommar för fullt nu o snart kommer de andra i trädgården också



Bonnie kollar om matte stökat klart i trädgården för idag
Önska en fin o trevlig Pingsthelg till er!

2 kommentarer:

  1. Vilken busig liten vovve, man kan nästan inte bli arg... eller. En blomlåda välte i växthuset, misstänker en fågel.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att bli arg på det lilla trollet..matte skulle ju inte satt krukorna på golvet när det finns en yvig svans som vispar runt så fort man blir glad.
    Oj, lyckades du rädda något i blomlådan...jag brukar få besök av småfåglar i växthuset också
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera