fredag, februari 03, 2017

Nostalgi-kaffe o ärtskott på gång

Jösses vad fort veckorna går, nu är det helg igen

Igår blev det en kaffepaus på en av secondhandbutikerna i stan, första kaffebesöket där o så mysig inredning i caféet...fårskinn på soffor o stolar o femtio-sextio-tals stil på dekoren.


synd jag inte tog en bättre bild på "vårat" bord...underrede från en gammal trampsymaskin med två breda brädor som bordsskiva

 Mina ärtor som jag satte i förra vecka har grott (inte alla än) så nu sticker det upp små skott, blir perfekt till mat o smörgås sen när de växt till sig, vi skulle införskaffa sallad o andra grönsaker idag o jösses vilka priser det blivit...70:-/kg för paprika o för tomater, gurka var det dubbla priserna mot innan...tur man snart kan odla själv i växthuset o i grönsakslanden


Såg den här bilden på ett annorlunda kokboksställ...skulle passa här i torpet, en gammal skärbräda o lite stöd så är det klart


Veckans pinsamma sann-historia:

I förrgår ringde min dotter då hon tog en promenad på sin lunch
- Jag går precis förbi ån här o ser hur bävrarna har gnagt av massa småträd säger hon
Då säger jag:
- Har du inte mobiltelefonen med dig så du kan ta ett kort
- Men mamma vad tror du jag pratar i
Behöver jag säga att det blev dagens skratt o sjutton vet om inte det varit en bäver o gnagt i mitt huvud, hi, hi


Önskar en trevlig o skön helg!


2 kommentarer:

  1. Nostalgi behövs ibland, vilket bra kokboksställ...
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lite mysigt med nostalgi. Det var en kul variant på kokbokshållaren så nu ska jag se om jag hittar en lämplig skärbräda
    Trevlig o fin vecka till dig också!
    kram Tibbe-Hill

    SvaraRadera